15 czerwca zostało wydane zarządzenie Wójta Gminy Domaradz w sprawie regulaminu dofinansowania dla osób fizycznych, poniesionych kosztów transportu i unieszkodliwiania azbestu i wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Domaradz. Regulamin dofinansowania dla osób fizycznych poniesionych kosztów transportu i unieszkodliwiania azbestu i wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Domaradz.
I. Regulamin określa zasady przyznawania osobom fizycznym dofinansowania części poniesionych kosztów unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest
z obiektów budowlanych położonych na terenie Gminy Domaradz.
1. Dofinansowanie polega na zwrocie części poniesionych kosztów za realizację zadania polegającego na przetransportowaniu i unieszkodliwieniu przez składowanie wyrobów zawierających azbest, stosowanych jako pokrycie dachowe obiektu budowlanego (np. budynku mieszkalnego, gospodarczego, garażu).
Dofinansowanie na powyższe zadanie przyznaje się tylko raz dla danego obiektu budowlanego.
2. O dofinansowanie ubiegać się może osoba fizyczna, posiadająca tytuł prawny do obiektu budowlanego znajdującego się na terenie Gminy Domaradz, która poniosła koszty związane transportem i unieszkodliwianiem wyrobów zawierających azbest.
3. Transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest może być realizowane wyłącznie przez przedsiębiorców posiadających przewidziane przepisami prawa stosowne uprawnienia .
4. Dofinansowanie nie obejmuje tej części obiektu budowlanego, która jest wykorzystywana do prowadzenia działalności gospodarczej.
5. Dofinansowanie nie pokrywa kosztów związanych z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych, oraz kosztu uzgodnień i sporządzenia dokumentacji technicznej.
II. Warunki udzielenia dofinansowania kosztów transportu i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest.
1. Złożyć wniosek o dofinansowanie wraz z następującymi załącznikami:
a) Kserokopią aktualnego dokumentu potwierdzającego prawo własności do obiektu budowlanego (aktualny wypis z księgi wieczystej) lub innego tytułu prawnego (wraz ze zgodą właściciela na wykonanie prac związanych z usuwaniem wyrobów azbestowych). W przypadku obiektu budowlanego, będącego własnością kilku osób, należy dołączyć zgodę wszystkich współwłaścicieli na wykonanie ww. prac. Oryginały dokumentów do wglądu.
b) „Informacją o wyrobach zawierających azbest, których wykorzystywanie zostało zakończone” - zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23.10.2003 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania i przemieszczania azbestu oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których był lub jest wykorzystywany azbest (Dz. U. Nr 192, poz. 1876).
c) Kserokopią zgłoszenia robót budowlanych lub decyzji o pozwoleniu na budowę, obejmujących w swoim zakresie demontaż wyrobów zawierających azbest – zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane (oryginał do wglądu).
d) Kserokopią faktury VAT (lub rachunku) wystawionego na Wnioskodawcę przez uprawnionego przedsiębiorcę za transport i unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest (oryginał do wglądu).
e) Kserokopią „Karty przekazania odpadu” świadczącą o przekazaniu odpadu z obiektu budowlanego na składowisko odpadów.
III. Ustala się, że dofinansowanie wynosi 30 % kosztów brutto nie więcej niż 500,00 zł ( paięćset złotych) poniesionych przez Wnioskodawcę za transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z dachu. Kwota dofinansowania będzie określona na podstawie przedłożonych faktur VAT (lub rachunków). Dotacja przysługuje na prace wykonane po wejściu w życie niniejszego zarządzenia.
IV. Kwota dofinansowania zostanie wypłacona w kasie tut. urzędu po zakończeniu postępowania, na podstawie umowy o przekazania dotacji.
V. Dofinansowania wypłacane będą, aż do wyczerpania środków finansowych przewidzianych na dany rok budżetowy. Wnioski niezrealizowane z powodu wyczerpania środków finansowych na dany rok, będą realizowane w pierwszej kolejności w roku następnym, zgodnie z kolejnością złożenia wniosków oraz wysokością posiadanych na ten cel środków.
VI. Warunkiem realizacji wniosków o dofinansowanie jest posiadanie oraz zabezpieczenie na ten cel środków finansowych w budżecie gminy.
VII. Zastrzega się prawo do żądania dodatkowych wyjaśnień oraz przeprowadzenia kontroli obiektu budowlanego, z którego usunięto azbest, w trakcie postępowania
o dofinansowanie.
VIII. Druk wniosku o dofinansowanie stanowi zał. nr 1 do regulaminu.
IX. Wnioskodawca zobowiązany jest do uregulowania w urzędzie skarbowym wszystkich ewentualnych zobowiązań podatkowych związanych z otrzymanym dofinansowaniem.
X. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem ostateczne rozstrzygnięcia podejmuje Wójt Gminy Domaradz.
UZASADNIENIE
Zgodnie z obowiązującymi przepisami usuwanie wyrobów zawierających azbest może być realizowane wyłącznie przez specjalistyczne firmy, posiadające w tym zakresie odpowiednie uprawnienia.
Z uwagi na uwarunkowania prawne i wysokie koszty usuwania oraz unieszkodliwiania wyrobów azbestowych, niezbędne jest udzielenie na ten cel pomocy finansowej dla osób fizycznych.
Sposób realizacji dofinansowania oraz jego wysokość określa niniejszy „Regulamin dofinansowania dla osób fizycznych poniesionych kosztów usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Domaradz.
Załącznik Nr 1 do regulaminu dofinansowania…
Miejscowość, data____________________
Wójt Gminy Domaradz
Wniosek o udzielenie dofinansowania transportu i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest.
1. Wnioskodawca______________________________________ ______________________________________________ ______________________________
2. Adres wnioskodawcy ______________________________________________
3. Szczegółowy opis przedsięwzięcia ( określenie nieruchomości z podaniem nr działki , zakres objętych prac) ______________________________________________ __________________________________________________ __________________________________________ ______________________________________________ ______________________________________________ ______________________________________________ __________________________________________________ __________________________________________ ______________________________________________ ___________________________
4. Uwagi i informacje dodatkowe ______________________________________________ ______________________________________________ __________________________________________________ _______________________________________________
_________________
Podpis właściciela obiektu
Załączniki:
1. __________________________
2. __________________________
3. __________________________
4. __________________________
5. __________________________ |