Od 20 lutego 2009 r. mieszkańcy naszej Gminy mieli okazję wypowiedzieć się na temat wyboru herbu naszej gminy. Poniżej zamieszczamy sprawozdanie z akcji informacyjnej przygotowane przez Sekretarza Gminy Stanisława Gierulę. Sprawozdanie z akcji informacyjnej dotyczącej wyboru projektu herbu, flagi, banneru i pieczęci Gminy Domaradz.
W dniu 20 lutego 2009 roku Wójt Gminy Domaradz przekazał do wiadomości mieszkańcom gminy ( na stronie internetowej gminy i w formie obwieszczeń), oraz dyrektorom poszczególnych szkół trzy projekty herbu, flagi , banneru i pieczęci z prośbą o zapoznanie się, oraz wyrażenia opinii i wyboru jednego projektu. Wyboru można było dokonać za pośrednictwem Internetu bądź osobiście w sekretariacie urzędu gminy. Projekty herbu zostały również przedstawione i omówione na poszczególnych zebraniach wiejskich w dniu 15 i 22 marca 2009 r
Wyniki głosowań i konsultacji:
Dokonując podsumowania akcji informacyjnej należy stwierdzić że wszyscy mieszkańcy gminy mieli potencjalne możliwości zapoznania się z projektami herbów jak również dokonania stosownego wyboru w różnych formach. Z powyższego zestawienia wynika że większość mieszkańców , którzy wzięli udział w głosowaniu opowiada się za projektem 5b . Również dużym uznaniem cieszy się projekt 6b. Obydwa projekty posiadają taką samą symbolikę i kolorystykę, natomiast różnią się nieco stroną graficzną.
Po akceptacji właściwego projektu herbu przez Radę Gminy w Domaradzu, zostanie on przesłany do Komisji Heraldycznej działającej przy MSWiA w Warszawie, w celu dokonania jego oceny merytorycznej.
Stanisław Gierula - Sekretarz Gminy |