Tylko czterem uczniom z naszej gminy udało się zakwalifikować do etapu wojewódzkiego konkursów przedmiotowych organizowanych przez Podkarpackiego Kuratora Oświaty. Tym bardziej należy docenić wysiłek tych uczniów, którym dzięki ciężkiej pracy się to udało. Do etapu wojewódzkiego konkursu humanistycznego zakwalifikowały się dwie uczennice ze Szkoły Podstawowej Nr 2 w Golcowej: Joanna Ciuł i Marta Janusz .
JOANNA CIUŁ, uczennica klasy VI reprezentuje szkołę w turniejach szachowych. Jest zdolną i pilną uczennicą. Jej ulubionymi przedmiotami są matematyka i muzyka. Lubi śpiewać, uczy się grać na instrumentach klawiszowych Chętnie czyta książki, zwłaszcza przygodowe i fantastyczne. Interesuje się ogrodnictwem.. Zbiera też figurki słoni. Jest miłą, serdeczną osobą, chętnie pomaga innym w nauce. Cechuje ją dociekliwość, ciekawość świata, perfekcjonizm.
MARTA JANUSZ jest uczennicą szóstej klasy. Przejawia zainteresowania przedmiotami humanistycznymi. Starannie przygotowuje się na każdą lekcję. Kolekcjonuje muszle, których barwa i kształt ją fascynują. Ma też kolekcję starych monet. Często sięga po książki, szczególnie przygodowo- podróżnicze. Jej plastyczne zdolności ujawniają się w licznych konkursach, w których zdobywa wysokie lokaty. Lubi muzykę i śpiew. Uczy się grać na instrumentach klawiszowych. Jest pracowita, koleżeńska, rzetelnie wykonuje powierzone zadania. Cechuje ją takt i wrażliwość na ludzką krzywdę.
Marta Janusz i Joanna Ciuł
W Zespole Szkół im. Jana Pawła II w Baryczy do etapu II konkursów organizowanych przez KO Rzeszów zakwalifikowała się Natalia Domaradzka oraz Rafał Domaradzki.
NATALIA DOMARADZKA, uczennica klasy trzeciej gimnazjum. Weźmie udział w etapie wojewódzkim konkursu geograficznego. Natalia to osoba pracowita, odznaczająca się sumiennością i systematycznością, posiadająca zdolność do efektywnego uczenia się rzeczy nowych. Cechuje ją duże nasilenie dążeń poznawczych, wytrwałość, upór, konsekwencja w realizowaniu określonych celów, perfekcyjność, dociekliwość i ciekawość świata. Uczy się wytrwale czyta dużo i chętnie.
Na co dzień jest osobą koleżeńską, miłą chętnie pomagającą koleżankom i kolegom w nauce. Lubi książki o tematyce popularno-naukowej. Interesuje się motoryzacją i architekturą.
Natalia Domaradzka
RAFAŁ DOMARADZKI, uczeń klasy trzeciej gimnazjum. Weźmie udział w etapie wojewódzkim dwóch konkursów matematycznego i geograficznego.
Cechuje go doskonała pamięć, szybkie przetwarzanie informacji, dociekliwość, ciekawość świata, umiejętność dostrzegania zależności przyczynowo-skutkowych. Rafał przejawia również wysoki poziom myślenia analitycznego, łatwość rozumienia i przyswajania symboli abstrakcyjnych i stosunków symbolicznych. Wysoka inteligencja zaznacza się w wielu dziedzinach działalności, jak np. w odniesieniu do matematyki, nauk ścisłych i informatyki. Ma szeroki zakres uwagi, jest zdolny do koncentracji i wytrwałości w rozwiązywaniu problemów. Swoje ponadprzeciętne zdolności uczeń ten przejawia w szkole na kilku polach tj. w uczeniu się przedmiotów szkolnych jak i sportowym i motorycznym.
Rafał Domaradzki |