Oglą…dasz w tej chwili archiwalną… wersję™ strony domaradz.pl aktualizowaną… do 22 maja 2015 r. Zapraszamy na aktualną… wersję strony
Dane urzędu
Dane urzędu
Godziny pracy
Menu
<b>Start</b> Start
<b>Wydarzenia</b> Wydarzenia
<b>Informacje</b> Informacje
<b>Urząd Gminy</b> Urząd Gminy
<b>Historia</b> Historia
<b>Kultura</b> Kultura
<b>Sport</b> Sport
<b>Oświata</b> Oświata
<b>Parafie</b> Parafie
<b>Galeria</b> Galeria
<b>Kontakt</b> Kontakt
Nagrody, certyfikaty
Informator
<b>Noclegi</b> Noclegi
<b>Warto zobaczyć</b> Warto zobaczyć
<b>Okolice</b> Okolice
<b>Szlaki rowerowe</b> Szlaki rowerowe
<b>Telefony alarmowe</b> Telefony alarmowe
<b>ISO 9001</b> ISO 9001
Różne
Szukaj na stronie
Ogłoszenia(k/s)
.......
Publikacje
Poezja
W językach obcych
In English In English
 

Start arrow Wydarzenia arrow Rok 2007 arrow Szansa w różnorodności w ZS w Golcowej

Szansa w różnorodności w ZS w Golcowej Drukuj E-mail
Napisał Tomasz Bober   
17-12-2007

Szansa w różnorodnościW ciągu ostatnich kilku miesięcy w ramach programu "Szansa w różnorodności" uczniowie Zespołu Szkół w Golcowej uczestniczyli w wielu rodzajach zajęć pozalekcyjnych - przedmiotowych, artystycznych, turystycznych i sportowych.

W ramach programu dzieci uczestniczyły w następujących zajęciach:

  • "Przygoda z teatrem" - dzieci opanowały pamięciowo tekst inscenizacji „Świat starożytnej Grecji”, przygotowały kostiumy, nauczyły się wyrażać emocje poprzez ruch, gest i intonację głosu. Zyskiwały świadomość własnych możliwości scenicznych i umiejętność wspólnego działania dla osiągnięcia zamierzonego celu. W zajęciach brało udział 14 uczestników.
    Image
  • "Ortografia na wesoło" - celem zajęć było nauczenie dzieci poprawnego pisania, pobudzenie zainteresowania ortografią, wyrobienie umiejętności korzystania ze słownika ortograficznego. Uczniowie chętnie przychodzili na zajęcia, gdyż rozwiązywali rebusy, krzyżówki, zagadki, malowali obrazki, pisali dyktanda. Przeprowadzony był konkurs ortograficzny, wykonano ilustrowany słownik ortograficzny.
    Image
  • "Ratujemy i uczymy ratować” - zajęcia umożliwiły uczniom poznanie podstawowych zasad udzielania pierwszej pomocy oraz poznanie czynności ratujących życie. Na manekinach „Mini Anna” ćwiczyli oddech ratownicze, uciskanie klatki piersiowej. Uczyli się też jak sprawdzić przytomność, oddech osoby poszkodowanej i w jakiej pozycji powinna być ona ułożona. Uczniowie dowiedzieli się także jak i kiedy powinni wezwać pomoc.
    Image

    Image
  • Szachy
    Image
  • "W kręgu muzyki" - zajęcia miały sprawić, że dzieci ładnie potrafią zachować się na scenie, są świadome swoich umiejętności muzycznych, znają i potrafią zaśpiewać kilka przygotowanych na zajęciach piosenek, potrafią zagrać kilka utworów na instrumentach, chętnie tańczą, samodzielnie tworzą układy taneczne, potrafią współpracować w grupie, maja poczucie odpowiedzialności oraz włączają się twórczo w przygotowanie uroczystości klasowych,szkolnych i środowiskowych.
    Image
  • Zajęcia turystyczne - uczniowie pod opieką nauczyciela odbyli dwie wycieczki: Czerteż – Trepcza - g. Horodna - g. Horodyszcze - g. Kopacz – Falejówka oraz Wola Jasienicka – Czarnorzeki – rez. Prządki – zamek „Kamieniec” – Krosno. W trakcie pierwszej wycieczki uczniowie zwiedzili następujące obiekty: XVIII wieczną cerkiew drewnianą p.w. Przemienienia Pańskiego w Czerteżu, wczesnośredniowieczne grodziska na górach Horodyszcze i Horodna w Trepczy, teren osuwiska geologicznego pod górą Kopacz wraz z jeziorkami osuwiskowymi. W trakcie kolejnej wycieczki uczniowie zwiedzili następujące obiekty: ścieżka przyrodnicza na trasie Czarnorzeki-Sucha Góra, rezerwat przyrody nieożywionej „Prządki” w Czarnorzekach, ruiny XIV wiecznego zamku „Kamieniec” na granicy Odrzykonia i Korczyny
  • Zajęcia wyrównawcze z matematyki - prowadzone były w poniedziałki na siódmej lekcji przez Agatę Kudła. Uczestniczyło w nich około 12 uczniów z klas IV-VI. Wykonywali oni różnorodne ćwiczenia i zadania, matematyczne malowanki, łamigłówki, krzyżówki i gry. Uczniowie pracowali indywidualnie, parami i w grupach. Ci, którzy uczestniczyli w zajęciach przełamali strach przed matematyką chętniej rozwiązują zadania i wykazują większą aktywność na lekcjach.
    Image
  • Zajęcia sportowe na pływalni - tematyka przeprowadzonych zajęć zawierała ćwiczenia oswajające w wodzie oraz wprowadzenie do nauki pływania kraulem na grzbiecie i piersiach. Uczniowie mogli również po zajęciach skorzystać z dodatkowych atrakcji jakimi były zjeżdżalnia wodna oraz park wodny.
    Image

    Image
  • Klub matematycznych rozrywek umysłowych - w czasie zajęć uczniowie przygotowali piękną prezentację multimedialną dotyczącą złotej proporcji w matematyce, architekturze, przyrodzie i sztuce. Przygotowywali i rozwiązywali matematyczne łamigłówki, zadania konkursowe. W Internecie wyszukiwali i przedstawiali przykłady paradoksów i sofizmatów. Przedstawili sztukę dla swoich kolegów o Pitagorasie. Interesujący okazał się temat brył platońskich. Oczywiście rozpoczęliśmy pracę od życiorysu Platona, jego dzieł, filozofii. Następnie uczniowie przygotowali siatki wielościanów foremnych i wykonali przepiękne modele. Moi najaktywniejsi uczniowie wykonali modele wielościanów gwiaździstych.
  • „Kółko żywego słowa”- 13 października 2007 r. cała grupa (30 osób) pojechała na wycieczkę do Krakowa. Jednym z jej celów było zwiedzenie domu – Rydlówki, w którym odbywała się akcja dramatu Stanisława Wyspiańskiego pt. „Wesele”. Budynek ten znajduje się w dzielnicy Krakowa, w Bronowicach. Należał on do Lucjana Rydla, poety i dramatopisarza doby Młodej Polski. Grupa zwiedziła również Muzeum Stanisława Wyspiańskiego, w którym można podziwiać dzieła artysty. Kolejnym celem wyprawy był oczywiście Stary Rynek i Kościół Mariacki a w nim ołtarz Wita Stwosza i inne dzieła gotyckie.
  • „Tajemniczy rezerwat piękna”- uczestnicy tych zajęć rozwijają swoje uzdolnienia plastyczne, poznają nowe techniki tworzenia. Powstało wiele ciekawych prac które ozdobiły ściany naszej szkoły.
    Image
< Poprzedni   Następny >

Copyright 2000 - 2012 Tomasz Bober & UG Domaradz Wszystkie prawa zastrzeżone. (All rights reserved.)
Strona wykorzystuje Mambo i projekt SK_Bussines3