Oglą…dasz w tej chwili archiwalną… wersję™ strony domaradz.pl aktualizowaną… do 22 maja 2015 r. Zapraszamy na aktualną… wersję strony
Dane urzędu
Dane urzędu
Godziny pracy
Menu
<b>Start</b> Start
<b>Wydarzenia</b> Wydarzenia
<b>Informacje</b> Informacje
<b>Urząd Gminy</b> Urząd Gminy
<b>Historia</b> Historia
<b>Kultura</b> Kultura
<b>Sport</b> Sport
<b>Oświata</b> Oświata
<b>Parafie</b> Parafie
<b>Galeria</b> Galeria
<b>Kontakt</b> Kontakt
Nagrody, certyfikaty
Informator
<b>Noclegi</b> Noclegi
<b>Warto zobaczyć</b> Warto zobaczyć
<b>Okolice</b> Okolice
<b>Szlaki rowerowe</b> Szlaki rowerowe
<b>Telefony alarmowe</b> Telefony alarmowe
<b>ISO 9001</b> ISO 9001
Różne
Szukaj na stronie
Ogłoszenia(k/s)
.......
Publikacje
Poezja
W językach obcych
In English In English
 

Start arrow Wydarzenia arrow Rok 2010 arrow Projekt "Szansa w różnorodności" w Baryczy

Projekt "Szansa w różnorodności" w Baryczy Drukuj E-mail
Napisał Agnieszka Sowa   
08-01-2008

ZS BaryczW Zespole Szkół im. Jana Pawła II w Baryczy w grudniu zakończono realizację projektu w ramach wyrównywania szans edukacyjnych młodzieży – Szansa w różnorodności”. W ramach programu realizowano działania polegające na prowadzeniu wyrównawczo – aktywizujących zajęć pozalekcyjnych w formie jednostek dydaktyczno- wychowawczych dostosowanych do zainteresowań i potrzeb edukacyjnych młodzieży w ramach wyrównania szans edukacyjnych.

Odbiorcami projektu byli uczniowie szkoły podstawowej i gimnazjum. Zajęcia były podzielone na bloki tematyczne, które odbywały się wg harmonogramu, zgodnie z zaplanowaną tematyką.

Dzieci miały okazję uczestniczyć w następujących zajęciach:

ZAJĘCIA RĘKODZIELNICZO-HAFCIARSKIE

Głównym celem zajęć było poznanie technik haftu krzyżykowego oraz bibułkarstwa, dobieranie materiałów do haftu, czytanie wzorów oraz tworzenie prac hafciarskich. W zajęciach tych uczestniczyło 12 uczennic. Uczennice własnoręcznie wykonywały obrazki, kompozycje kwiatowe z bibuły, co dawało im wielką satysfakcję radość i zabawę.

Image

Image

WARSZTATY PLASTYCZNE

Prowadzone były z myślą o uczniach, którzy wykazują zainteresowania tą dziedziną aktywności, czerpią zadowolenie z faktu tworzenia prac plastycznych oraz wykazują chęć uczestnictwa w dodatkowych zajęciach. Zajęcia te dostarczały uczniom określonej wiedzy na temat komponowania prac plastycznych, możliwości wyrazu niektórych środków i umożliwiały indywidualny, spontaniczny proces tworzenia.

ImageImage

WARSZTATY TEATRALNE

Warsztatom przyświecało hasło przewodnie „Teatr dawniej i dziś”. Umożliwiły one uczniom kontakt z zagadnieniami pozwalającymi lepiej poznać problematykę dramaturgii i jej pokazu scenicznego. Uczniowie wspólnie wyreżyserowali sztukę pt. „W starożytnej szkole”.

Image

Image

WARSZTATY TANECZNE

W ramach warsztatów tanecznych 12-osobowa grupa uczniów klas 0-III zapoznała się z tańcami narodowymi i regionalnymi. Podczas zajęć odtwarzali oni kroki i figury, które składały się na poloneza i kujawiaka. Dzięki tym zajęciom uczniowie mogli rozwijać swoje uzdolnienia taneczne, uczyc się harmonijnego współdziałania w grupie, podporządkowywać się umownym przepisom, racjonalnie spędzać czas wolny, brać aktywny udział w życiu szkoły oraz budować poczucie własnej wartości i wiary w swoje siły.

Image

Image

ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Z MATEMATYKI I JĘZYKA POLSKIEGO

Zajęcia miały na celu uzupełnienie braków, utrwalenie bieżącego materiału, motywowanie uczniów do samodzielnej pracy oraz rozwijanie aktywności umysłowej. Prowadzone były w dwóch grupach wiekowych: szkoła podstawowa i gimnazjum. Zabiegi dydaktyczne ukierunkowane były na kształtowanie aktywnej postawy ucznia. Zajęcia odbywały się w atmosferze większej swobody, samodzielności i w klimacie poszukiwań. Rola nauczyciela opierała się na dyskretnej inspiracji i kierowaniu, na czuwaniu nad właściwym i pełnym rozumieniem problemu. Zajęcia wyrównawcze pozwoliły uczniom nadrobić braki z przedmiotu, nabrać pewności siebie i uwierzyć w swoje umiejętności.

Image

Image

ZAJĘCIA NA BASENIE

Zajęcia sportowe na pływalni obejmowały tematyką ćwiczenia oswajające w wodzie oraz wprowadzenie do nauki pływania kraulem na grzbiecie i piersiach. Uczniowie chętnie uczestniczyli w tych zajęciach. Dodatkową atrakcją była możliwość skorzystania z zjeżdżalni wodnej oraz parku wodnego.

Image

Image

< Poprzedni   Następny >

Copyright 2000 - 2012 Tomasz Bober & UG Domaradz Wszystkie prawa zastrzeżone. (All rights reserved.)
Strona wykorzystuje Mambo i projekt SK_Bussines3